De mini-centrale

Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van een telefooncentrale waarbij men het volledige beheer heeft over de telefonie binnen het bedrijf. Voor kleinere bedrijven kan een telefooncentrale erg duur zijn. De oplossing hiervoor is de mini-centrale.

Wat is een mini-centrale?

Grote bedrijven hebben vaak telefooncentrales met meer dan twintig lijnen. Als particulier of als kleine zelfstandige heeft u misschien wel behoefte aan meerdere lijnen, maar niet zo zeer aan een veelvoud aan lijnen. De mini-centrale biedt dan een oplossing. Deze kleine telefooncentrale biedt vaak al mogelijkheden vanaf vier telefoonlijnen en kan dus prima binnen een kleine onderneming worden ingezet. Ook thuis biedt een dergelijke centrale een prima uitkomst als er de behoefte is aan meerdere lijnen.

Mini-centrales met VoIP

Het aanleggen van een complete telefooncentrale met behulp van een analoge of ISDN telefoonlijn is erg kostbaar en dus geen oplossing voor particulieren en kleine ondernemers. Een telefooncentrale op basis van VoIP biedt dan een uitkomst. VoIP staat voor Voice over IP en houdt kort samengevat in dat u uw telefoongesprekken via een IP-netwerk voert zoals bijvoorbeeld het internet. Het grote voordeel hiervan is dat de centrale dan niet binnen uw bedrijf hoeft te staan, maar zich kan bevinden op een externe locatie.

VoIP biedt u tevens de mogelijkheid om diensten als e-mail en een online agenda te koppelen aan uw telefonie. U heeft dan alle digitale communicatie binnen uw bedrijf gemakkelijk en overzichtelijk binnen één dienst en kunt zo zeer effectief te werk gaan. Tevens is een VoIP telefooncentrale vaak erg flexibel. Heeft u bijvoorbeeld nu maar vier telefoonlijnen nodig binnen uw onderneming, maar groeit uw bedrijf de komende jaren behoorlijk? Dan kunt u gemakkelijk uw centrale uitbreiden met aanvullende aansluitingen om op die manier iedereen binnen uw bedrijf te voorzien van een eigen lijn.

Mobiele telefonie met VOIP

VoIP biedt tevens de mogelijkheid om mobiele telefonie aan de telefooncentrale te koppelen waarmee u uw bereikbaarheid en die van uw personeel enorm vergroot. Vooral voor kleine bedrijven is bereikbaarheid een belangrijk aspect. De telefooncentrale maakt het mogelijk om meerdere gesprekken tegelijkertijd te voeren, waardoor u niet in gesprek bent als één van uw medewerkers de lijn bezet houdt.

Wat zijn de kosten van een mini-telefooncentrale?

De kosten van een mini-telefooncentrale liggen zo tussen de 400 en 500 euro. U heeft dan voor een aantrekkelijke prijs een telefooncentrale met minimaal vier aansluitingen en heeft de mogelijkheid om dan tot 5 gesprekken tegelijkertijd te voeren.

Soorten telefooncentrales.

Comments are closed.