Kleine telefooncentrale

Tegenwoordig wordt de kleine telefooncentrale niet alleen zakelijk maar ook privé aangeschaft. Zakelijk om het gemak en de voordelen die een telefooncentrale brengt en particulieren vanwege het comfort. Niets is natuurlijk fijner dan het gemak van de zaak ook thuis te vinden. Vaak hebben we het dan over een analoge telefooncentrale met één, soms twee buitenlijnen en meerdere interne lijnen. Zo is het makkelijk om even naar boven te bellen in plaats van te ‘schreeuwen’.

De voordelen van een kleine telefooncentrale

De zakelijke voordelen van een kleine telefooncentrale zijn eenvoudig. Ook de kleine bedrijven met 2 of 3 werknemers kunnen profiteren van het gemak van een centrale zonder dat het een overbodige luxe is. De kosten zijn minimaal en de functionaliteiten zorgen voor een enorme tijdsbesparing en een boost voor efficiënt werken. Door het werken met een telefooncentrale verhoogt de kwaliteit in communicatie tussen medewerkers en ook de klanten van een bedrijf worden professioneel behandeld als zij bellen. Hierbij even de voordelen op een rij:

  • Groot gemak ook voor kleine bedrijven
  • Goedkoop in aanschaf
  • Effectief, tijdsbesparend en efficiënt
  • Verhoogde kwaliteit in communicatie zowel in- als extern

Particulieren

Voor privégebruik geeft de kleine telefooncentrale een extra impuls in wooncomfort. Naast de gewoonlijke functies als nummerweergave en kiesblokkades ( voor bijvoorbeeld internationale gesprekken ) is het bij sommige exemplaren mogelijk om een deur te openen en kunnen gesprekskosten gecontroleerd worden. Het laatste is voornamelijk handig met opgroeiende kinderen.

Waarom een kleine telefooncentrale en niet een grote?

Dat is een vraag die voor ieder bedrijf verschillend is. Door goed in kaart te brengen wat de wensen en behoeften zijn op het gebied van de bereikbaarheid en de in- en externe communicatie zijn er al snel aanwijzingen dat een telefooncentrale toch wel erg handig kan zijn. Vaak is het kijken naar de klachten over de huidige situatie al voldoende onderzoek voor het vaststellen om tot aanschaf van een kleine of grote telefooncentrale over te gaan. Maar dan komt de vraag wat voor een centrale past bij het bedrijf. Als de behoefte in kaart is gebracht is het slim om een aantal offertes op te vragen bij gerenommeerde telefooncentrale leveranciers en hierin de wensen kenbaar te maken. De leverancier zal op basis van deze wensen een voorstel doen die passend is in het bedrijf.

Gebruikersvriendelijk

Men stelt wel eens de vraag of een kleine telefooncentrale meer of minder gebruikersvriendelijk is. Nu heeft elk merk en elke leverancier zijn eigen maatstaven voor de gebruikersvriendelijkheid van hun telefooncentrales. Gezien dit naast functionaliteit één van de belangrijkste factoren is mag aangenomen worden dat bij de totstandkoming van iedere centrale er uiterst scherp is gecontroleerd op hoe deze in het gebruik is. Maar wat voor de een gebruikersvriendelijk is betekent nog niet dat de ander hetzelfde ervaart. Hierbij geldt ook dat een grotere centrale natuurlijk veel uitgebreider is met meerder functionaliteiten. Het is dus handig om meerdere offertes op te vragen bij diverse leveranciers om te kijken welke centrale het beste past bij het bedrijf.
De overeenkomst van zowel een kleine telefooncentrale als een grote is dat zij het beide ons heel wat gemakkelijker maken!

Tags:

Verwante artikels

Telefoon centrale kopen Tags : .

Comments are closed.