Telefooncentrale

De telefooncentrale, een allround communicatiemiddel

Een telefooncentrale is een installatie die het mogelijk maakt verschillende telefoontoestellen met elkaar te verbinden, zodat een gesprek uitvoerbaar wordt. Doorgaans bevindt het systeem zich op een centrale plek rondom de verschillende aangesloten telefoontoestellen. Voor veel bedrijven zorgt een telefooncentrale ervoor dat de communicatie binnen de onderneming eenvoudiger wordt, wat uiteindelijk resulteert in diverse voordelen.

Soorten telefooncentrales

Er bestaat een verscheidenheid aan soorten telefooncentrales die in functionaliteit en grootte van elkaar afwijken. Er bestaan onder meer analoge en digitale centrales en verschillende verbindingen waaronder ISDN, analoog en IP. Daarnaast zijn er open- en gesloten systemen beschikbaar. Bij de open systemen kan van verschillende fabrikanten randapparatuur worden aangesloten, wat meer keuze vrijheid geeft. Bij een gesloten systeem zijn zowel de diverse losse apparaten als de telefooncentrale van dezelfde leverancier afkomstig. Dit kan een beperking zijn.

De unieke voordelen van een IP telefooncentrale

Met een IP telefooncentrale heeft u geen apart telefonienetwerk of afzonderlijke hardware meer nodig. U belt eenvoudig over uw bestaande internetverbinding. De centrale is uitgerust met zeer veel handige snufjes en verlaagt bovendien uw maandelijkse kosten voor internet, telefonie en datacommunicatie. Om u goed inzicht te geven, zetten we alle unieke voordelen van een IP-telefooncentrale voor u op rij:

• Telefoneren over de al aanwezige data- of internetverbinding
  • Gratis bellen onderling, veelal ook naar mobiele toestellen
  • Verlaging van gesprekskosten
  • Geen investering meer in een aparte telefooncentrale
  • Onbeperkt toestellen verwijderen en toevoegen
  • Behoud van huidige nummers
  • Interactieve Voice Response. Via telefoontoetsen en/of stem van de computer worden opdrachten uitgevoerd
  • Call pick up. Gesprekken overnemen met een ander toestel
  • Bezet status van gebruikers
  • Mogelijkheid tot integratie van thuiswerkers en/of meerdere vestigingen
  • Altijd bereikbaar
  • Betrouwbaar, veilig en levering van geweldige prestaties

Kortom, een IP-telefooncentrale is een allround communicatiemiddel waarmee u flink kosten mee kunt besparen en voortaan altijd bereikbaar bent voor uw klanten en/of relaties en medewerkers.

Offertes en informatie van een telefooncentrale aanvragen

Bent u benieuwd wat een IP telefooncentrale binnen uw onderneming kan betekenen? Beantwoord dan de vragen op onze site. U ontvangt aan de hand van uw antwoorden gratis en zonder verdere verplichtingen binnen 48 uur diverse offertes van verschillende leveranciers. U kunt nagaan wat de prijzen doen, wat de mogelijkheden zijn en wat uw voordelen exact zijn. Of u neemt direct contact op met de aanbieder van uw keuze om advies in te winnen over een passende oplossing op het gebied van een telefooncentrale.

Informatief.

Comments are closed.